مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 24 تیر 1402 ساعت 11:512023-07-15اقتصادي

فاز دوم مرمت بنای تاریخی باغ مزار گرمه پایان یافت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد، صبح امروز وحید محمودی فرد، سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمه در گفت وگو با رسانه ها اظهارکرد: بنای تاریخی باغ مزار گرمه بعد از فاز اول مرمت که در سال 1397 به پایان رسیده بود دچار آسیب های جزیی شده بود که باهمت و تلاش میراث بانان شهرستان و کارشناسان استان فاز دوم مرمت آن به پایان رسید.

وی گفت: این فاز از عملیات مرمت در بنای تاریخی باغ مزار گرمه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی انجام شد.

سرپرست نمایندگی میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گرمه افزود: اعتباری بالغ بر 150 میلیون تومان نیز از اعتبارات ملی 1401 برای بهسازی این بنا تخصیص یافته که در مردادماه قرارداد با پیمانکار بسته شده و پروژه آغاز می شود تا ان شاءالله در سال های آینده به عنوان یک مکان فرهنگی از آن بهره برداری شود.

محمودی فرد تصریح کرد: بنای تاریخی باغ مزار گرمه با قدمتی بالغ بر 850 سال و هم قدمت با قلعه جلال الدین گرمه که در مرکز شهر و در بافت تاریخی واقع شده که بر اساس فرم معماری و مقایسه نمونه های مشابه به نظر می رسد این بنا در دوران ایلخانی و یا تیموری ساخته شده و در دوران صفوی و قاجار نیز توالی کاربری داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فاز دوم مرمت بنای تاریخی باغ مزار گرمه پایان یافت

فاز دوم مرمت بنای تاریخی باغ مزار گرمه پایان یافت