مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 11:202023-07-09سياسي

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس: حق ایران در میدان مشترک آرش قابل کتمان نیست


نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس در واکنش به برخی ادعاها درباره میدان مشترک آرش گفت: حق ایران در میدان مشترک نفتی و گازی آرش قابل کتمان نیست و هیچکس نمی تواند سهم 40 درصدی از این میدان را نادیده بگیرد.

- هادی بیگی نژاد نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، با اشاره به اظهارات اخیر برخی مقامات کویت و عربستان در باره میدان مشترک نفتی و گازی آرش گفت: سهم 40 درصدی ایران در میدان مشترک آرش را نمی توان نادیده گرفت و این حق ایران قابل کتمان نیست.

واکنش نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس ادعای اخیر برخی مقامات کویت و عربستان درباره میدان گازی آرش که این دو کشور شورای همکاری خلیج فارس آن را الدره می نامند، است.

در همین باره در جدیدترین ادعا، عربستان سعودی با تأکید بر اینکه مالکیت میدان گازی الدره (آرش) صرفاً متعلق به این کشور و کویت است از ایران خواست که مذاکرات درباره ترسیم مرزهای آبی را آغاز کند.

بیگی نژاد همچنین تاکید کرد که میدان مشترک آرش در کنار میدان های اسفندیار، فروزان و سروش در یک خط مرزی قرار دارند و ایران در همه این میادین سهم دارد.

خبرگزاری رسمی عربستان همچنین اخیرا به نقل از یک مقام آگاه در وزارت خارجه این کشور  مدعی شده که مالکیت ثروت های طبیعی در مناطق آبی تقسیم شده از جمله میدان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس: حق ایران در میدان مشترک آرش قابل کتمان نیست

نایب رییس کمیسیون انرژی مجلس: حق ایران در میدان مشترک آرش قابل کتمان نیست