موضوعات داغ: - حقوق بازنشستگان - تامين اجتماعي - بازنشستگان تامين اجتماعي - رياست جمهوري - همسان سازي حقوق - همسان سازي حقوق بازنشستگان - آژانس بين المللي انرژي اتمي - آژانس بين المللي انرژي - انتخابات رياست جمهوري - آژانس بين المللي - پوران كاوه - زمان دربي - محمد الدعايه - جريان هاي افراطي - شهر خودرو مشهد - كريستيانو جيونتولي - زندانيان زن - محمدتقي نظرپور - رييس مركز ملي فرش ايران - خانواده شهداي هسته اي - شهر مريانج - حذف تيم - آزادسازي سواحل مازندران

مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:552023-07-19اقتصادي

لزوم تعیین راهبرد جدید برای احیای طلای سفید در گلستان


اهمیت کشت پنبه در ایجاد اشتغال و تولید ناخالص داخلی، مسئولان گلستان را بر آن داشته تا با استراتژی جدید رویش دوباره طلای سفید در این مرز و بوم را به صورت اضطرار در برنامه بگذارند.

- خبرنگار مهر می گوید: با تهیه یک پکیج کارشناسی و عملیاتی می توان علاوه بر اجرای راه حل مصرف آب کمتر در تولید، به یک راهکار مناسب برای کاهش هزینه ها و افزایش تولید دست یافت.

ابوالفضل بسطامی کشت قراردادی را راهی برای ایجاد انگیزه کشاورزان می داند و می افزاید: در مرحله بعد باید در خصوص واردات تولیدات پنبه سخت گیری شود.

وی فقدان سیاستگذاری درست را عامل منسوخ شدن کشت پنبه در گلستان می داند و ادامه می دهد: تا زمانیکه سیاست گذاری درستی اتخاذ نشود هرگونه نشست و صحبتی پیرامون موضوع احیای پنبه بی فایده است.

بسطامی معتقد است: اگر می خواهیم کشت پنبه دوباره رونق بگیرد باید بهای آن را بپردازیم؛ کاری که کشور چین کرده و برای توسعه کشت پنبه به زارعان یارانه پرداخت می کند.

به گفته کارشناس حوزه آب و خاک، اگر به دنبال اشتغال، رونق و افزایش درآمد هستیم، قطعاً پنبه یکی از محصولاتی است که می تواند این زمینه را فراهم کند.

هرچند برخی کارشناسان خرید قرادادی پنبه را راه حلی برای تشویق کشت این محصول می دانند اما عده ای دیگر معتقدند نرخ پایین خرید تضمینی پنبه در مقایسه با


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم تعیین راهبرد جدید برای احیای طلای سفید در گلستان

لزوم تعیین راهبرد جدید برای احیای طلای سفید در گلستان