مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 3 تیر 1402 ساعت 11:352023-06-24سياسي

ایران به موضوع انتقال محکومان نگاه حقوق بشری دارد


معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت: تلاش وزارت دادگستری در خصوص انتقال محکومان صرفا با نگاه حقوق بشری و بر اساس تکلیف دین مبین اسلام و مبانی فقهی صورت می گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نشست بررسی مهم ترین پرونده ها و موضوع های حقوق بشری وزارت دادگستری در خبرگزاری میزان برگزار شد.

در این نشست عسکر جلالیان ، معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری به بررسی و تشریح مسائل حقوق بشری که وزارت دادگستری با آن ها مواجه بود، پرداخت.

از جمله موضوع هایی که در این نشست به آن ها پرداخته شد، توافقنامه های حقوقی، لایحه حمایت از حقوق ایرانیان خارج از کشور و حقوق شهروندی بودند.

آمار های احصا شده درباره شهروندان زندانی و محکوم در خارج جلالیان در ابتدای این نشست با اشاره به جدیت وزارت دادگستری در موضوع انتقال زندانیان چه تحویل اتباع خارجی زندانی در ایران و چه بازگرداندن اتباع ایرانی زندانی در خارج از کشور، گفت: ما در وزارت دادگستری کار موافقتنامه های حقوقی با زوایای مختلف را دنبال می کنیم و معاونت حقوق بشر و امور بین الملل به صورت مستقیم متولی این امر است؛ نخستین کاری که ما در این وزارتخانه با جدیت رصد و دنبال می کنیم، احصای شمار اتباع ایرانی محکوم و محبوس شده در دیگر کشور ها و شمار اتباع خارجی محکوم و زندانی در کشورمان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایران به موضوع انتقال محکومان نگاه حقوق بشری دارد

ایران به موضوع انتقال محکومان نگاه حقوق بشری دارد