مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 04:252023-07-01بين الملل

سفارت سوئد در قاهره: دولت ما از اهانت به ادیان حمایت نمی کند


به دنبال تظاهرات گسترده مردمی در محکومیت هتک حرمت قرآن کریم در سوئد، سفارت این کشور در قاهره در بیانیه ای گفت که استکهلم از آرای ضداسلامی حمایت نمی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، سفارت سوئد در قاهره، شامگاه جمعه بیانیه ای در ارتباط با هتک حرمت قرآن کریم در استکهلم صادر کرد.

سفارت سوئد در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی فیسبوک نوشت: دولت سوئد آرای ضداسلام و اقداماتی را که برخی افراد در استکهلم انجام دادند، به شدت رد و محکوم می کند.

دولت کاملا درک می کند که اگر به علت این آرای ضداسلامی به مسلمانان احساس اهانت دست داده باشد.

در ادامه این بیانیه آمده است: نخست وزیر سوئد تصریح کرد که سوزاندن کتبی که برای بسیاری مقدس است، یک اقدام بسیار فاحش است و در سوئد حق آزادی بیان در قانون اساسی آمده است، اما این بدان معنا نیست که دولت از نظرات اعلام شده حمایت می کند.

سفارت سوئد در پایان اضافه کرد: پلیس هم اکنون در حال تحقیق درباره این تخلفات است که طبق قوانین سوئد، مشکوک به قرار گرفتن در دسته جرایم نفرت پراکنی است.

عصر روز چهارشنبه (28 ژوئن)،  یک سوئدی عراق الاصل به نام سلوان مومیکا (37 ساله) در استکهلم، در نخستین روز تعطیلات عید قربان، یک نسخه از قرآن را پاره کرد و آن را در مسجد مرکزی این شهر به آتش کشید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارت سوئد در قاهره: دولت ما از اهانت به ادیان حمایت نمی کند

سفارت سوئد در قاهره: دولت ما از اهانت به ادیان حمایت نمی کند