مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 14 تیر 1402 ساعت 12:302023-07-05اقتصادي

7 درصد فضای سبز مشهد چمن است/همه چمن ها پرآب طلب نیستند


معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه چمن بخشی از فضای سبز است و به صورت عام همه چمن ها پر آب طلب نیستند، گفت: - ایسنا/خراسان رضوی معاون مهندسی آب سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری مشهد با تاکید بر اینکه چمن بخشی از فضای سبز است و به صورت عام همه چمن ها پر آب طلب نیستند، گفت: اغلب چمن هایی که در سطح شهر داریم بومی منطقه و بسیار کم آب طلب است.

در عین حال سیاست ما بر اساس دستورالعمل های ابلاغی عدم گسترش سطوح چمن کاری است.

مساحت این سطوح نیز چیزی حدود 7 درصد کل فضای سبز ما است که مقدار بسیار پایینی است اما با ظرافت هایی که در طراحی فضاهای سبز اعمال شده است، طوری به چشم می آید که شاید به نظر بیننده غالب باشد.

عبدالله سلطان احمدی در خصوص مقدار آب مصرفی مورد استفاده در آبیاری فضاهای سبز شهری گفت: ما در سال 1402 برای تامین آب مورد نیاز فضای سبزمان که حدود 24.

4 میلیون متر مکعب برآورد می شود برنامه ریزی هایی کردیم و اکنون که در تیر ماه 1402 هستیم با توجه به مشکلاتی که در تامین آب داریم و مسائلی که مرتبط با تغییرات اقلیمی، کمبود بارش، کمبود آب های سطحی است توانسته ایم با مقدار حداقلی از آب، درختان و فضای سبز را به جایی برسانیم تا در این زمینه مشکلی ایجاد نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 درصد فضای سبز مشهد چمن است/همه چمن ها پرآب طلب نیستند

7 درصد فضای سبز مشهد چمن است/همه چمن ها پرآب طلب نیستند