مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 09:302023-07-02بين الملل

ضرورت نقد ماهیت استکباری رژیم تروریستی و ضدبشری امریکا


بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای هفته حقوق بشر آمریکایی را فرصتی برای بازخوانی و افشای اقدام جنایتکارانه نیروی دریایی تروریست آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های خلیج فارس در 12 تیرماه سال 1367 دانست.

- بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در بیانیه ای هفته حقوق بشر آمریکایی را فرصتی برای بازخوانی و افشای اقدام جنایتکارانه نیروی دریایی تروریست آمریکا در سرنگونی هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی ایران بر فراز آب های خلیج فارس در 12 تیرماه سال 1367 دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از روابط عمومی بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس در ابتدای این بیانیه آمده است: پرواز مسافربری شماره 655 شرکت هواپیمایی ایران ایر با شناسنامه IR655 از تهران به مقصد دبی در تاریخ 12 تیر سال 1367 پس از توقف بین راهی در بندرعباس، به سمت دبی در حرکت بود که با شلیک دو فروند موشک از ناو یو اس اس وینسنس آمریکا بر فراز خلیج فارس سرنگون شد و تمامی 296 سرنشین آن که شامل 46 مسافر غیر ایرانی، 53 زن و 66 کودک بودند به شهادت رسیدند.

این بیانیه می افزاید: این حادثه یکی از حوادث تلخ تاریخ معاصر است که بزرگداشت آن نه تنها برای تجلیل از جانباختگان این حادثه، بلکه برای افشای ماهیت استکباری رژیم تروریستی آمریکا و سکوت جامعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ضرورت نقد ماهیت استکباری رژیم تروریستی و ضدبشری امریکا

ضرورت نقد ماهیت استکباری رژیم تروریستی و ضدبشری امریکا