مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 1 تیر 1402 ساعت 14:102023-06-22سياسي

ذوالنوری: مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است


نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی رشد نظام شهرسازی غربی را نمونه بارزی از تسلیم و ناتوانی برابر شرایط تحمیلی دانست و گفت: مسئله زیست دینی و عبادی مهم ترین عنصری است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار گیرد و مسیرهای اشتباه گذشته اصلاح شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری نایب رییس دوم مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم قم در این مجلس امروز در نشست تبیینی الگوی معماری و شهرسازی اسلامی ایرانی که در دفتر آیت الله محسن اراکی در قم برگزار شد، طی سخنانی بیان کرد: بخش عمده و مهم سبک زندگی مربوط به سبک معماری و شهرسازی است و نمی توان از کنار آن به سادگی عبور کرد، در حوزه معماری و شهرسازی باید مسیرهای اشتباه گذشته جبران شود.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین نیازهای بشر مسکن است و آنچه از مسکن مدنظر اسلام است، زیستگاه آرامش بخش انسانی است نه صرف یک خوابگاه.

نماینده مردم قم در مجلس تصریح کرد:  مسئله زیست دینی و عبادی مهم ترین عنصری است که باید در نظام شهرسازی و معماری موردتوجه قرار گیرد.

ذوالنوری اهمیت شاخصه زیست فرهنگی را در شهرسازی و معماری موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: زیست بوم باید به محل ارتقای شاخص های فرهنگی باشد نه محلی برای رشد و افزایش آسیب های اجتماعی.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ذوالنوری: مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است

ذوالنوری: مسیرهای اشتباه در حوزه شهرسازی نیازمند اصلاح است