مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:302023-07-16اقتصادي

ظرفیت تولید 30 هزار تن آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد


شهرکرد_رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری سالانه بین 20 تا30 هزار تن آبزیان در این استان تولید می شود که سال هاست میزان تولید بر همین میزان متوقف شده است.

- حسین برزگر در گفت وگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه 60 محصول دارای قابلیت صادراتی در بخش کشاورزی در چهارمحال و بختیاری تولید می شود، اظهار کرد: محصولاتی مانند بادام، ماهیان سردآبی، سیب زمینی و تعدادی از محصولات گلخانه ای در استان مازاد بر نیاز هستند.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزود: سالانه بین 20 تا 23 هزار تن آبزیان در این استان تولید می شود که سال هاست میزان تولید بر همین میزان متوقف شده است، با زیرساخت های موجود می توان تولید آبزیان را به 30 هزار تن رساند.

وی در خصوص شهرک تخصصی بادام، توضیح داد: در این شهرک واحدهای سورتینگ، بسته بندی، فرآوری و … مستقر خواهد شد، پس از اهلیت سنجی پروانه برای متقاضیان صادر می شود.

برزگر با بیان اینکه تعهد ارزی بادام مامایی نسبت به سایر ارقام بادام بالاتر است، خاطرنشان کرد: بنابراین در هنگام صادرات این محصول اصالت آن به درستی تایید نمی شود، مقرر شده است از این پس برای صادرات بادام از تمامی گمرکات کشور، اصالت این محصول در رقم و نوع کالا توسط کارشناسان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تعیین شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ظرفیت تولید 30 هزار تن آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد

ظرفیت تولید 30 هزار تن آبزیان در چهارمحال و بختیاری وجود دارد