مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-10فرهنگي

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر اولین جشنواره «قدمگاه» منتشر شد


مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرکل ارشاد یزد و دبیر این جشنواره، برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی «قدمگاه» پیام منتشر کردند.

- مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرکل ارشاد یزد و دبیر این جشنواره، برای برگزاری جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه پیام منتشر کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی و احسان عابدی مدیرکل ارشاد یزد و دبیر این جشنواره، برای برگزاری اولین رویداد هنری مباهله و جشنواره ملی تئاتر خیابانی قدمگاه پیام منتشرکردند.

در متن پیام کاظم نظری مدیرکل هنرهای نمایشی آمده است: جوامع انسانی، تداوم پیوستگی های اجتماعی و قوام فرهنگی خود را مرهون بن مایه های کهن ملّی و آیینی خود هستند و در این رهگذر، ایران بزرگ و سربلند در کنار هویت ملی و مردمی خویش، شأن و تشخّص دینی عمیق خویش را مرهون آیینی می داند که با ترازمندی ها و رخدادهای معنادار و جریان ساز خود، جهتی روشن و امیدبخش به تلاش های فرهنگی و پویش های هنری مردمان این سرزمین بخشید.

یکی از این رخدادهای جریان ساز و معنابخش، رخداد تاریخی مباهله بود که با قدم و حضور پیامبر مکرّم این آیین و اهل بیت مطهّرش، رنگ و اعتبار خاتمیت گرفت و تابلویی بدیع و بی بدیل، برای نمایش نا مکرّر بلندی ایمان و رفعت اعتقاد به مسیر و هدف، برای انسان تا همیشه روزگار شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر اولین جشنواره «قدمگاه» منتشر شد

پیام مدیرکل هنرهای نمایشی و دبیر اولین جشنواره «قدمگاه» منتشر شد