مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 17 تیر 1402 ساعت 11:152023-07-08اجتماعي

خشکسالی، زادآوری حیات وحش همدان را کاهش داد


معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از انجام سرشماری تابستانه خبر داد و گفت : داده های اولیه حاکی از نزول میزان زادآوری حیات وحش است.

- ایسنا/همدان معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان از انجام سرشماری تابستانه خبر داد و گفت : داده های اولیه حاکی از نزول میزان زادآوری حیات وحش است.

مهدی صفی خانی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه سرشماری اول تیرماه آغاز شد و تا نیمه تیر به طول انجامید، افزود: مانند سال های قبل سرشماری در شش منطقه حفاظت شده استان و مناطق شکارممنوع انجام شد.

وی هدف از سرشماری را دستیابی به آمار دقیق و تفکیک جنسیتی حیات وحش، مقایسه آمار با سال های گذشته، شناسایی نقاط قوت و ضعف و عوامل تهدیدکننده زیستگاه و برنامه ریزی های آینده برای حفظ و کنترل هرچه بهتر مناطق دانست و اظهار کرد: به علت گذشت مدت زمان کوتاه از سرشماری هنوز اطلاعات کاملی از آن در دست نداریم و این موضوع نیاز به تجزیه و تحلیل دارد اما داده های اولیه حاکی از نزول میزان زادآوری حیات وحش دارد.

صفی خانی با بیان اینکه نزول میزان زادآوری حیات وحش با خشکسالی ارتباط دارد، تصریح کرد: خشکسالی سال قبل و بهینه نبودن تأمین علوفه بر شرایط بدنی حیوانات تأثیر گذاشته و زادآوری را کاهش داده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خشکسالی، زادآوری حیات وحش همدان را کاهش داد

خشکسالی، زادآوری حیات وحش همدان را کاهش داد