مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 08:502023-07-04اقتصادي

تحریم از سفره مردم نرفت، 20 جور مالیات هم اضافه شد


از همان روزی که دولت سیزدهم اعلام کرد که سفره مردم را از تحریم ها جدا می کند و مدعی شد که می تواند کشور را جدای از فشارهای تحریمی اداره کند، کاملا محرز بود که چنین وعده ای فقط روی شعار و کاغذ باقی می ماند و چاره ای جز اخذ مالیات از مردم باقی نمی ماند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، روزنامه اعتماد نوشت: در یکی، دو سال اخیر مالیات های تورمی از دریافت مالیات از خودروها و خانه های لوکس و خانه های خالی گرفته تا مالیات بر عایدی سرمایه (طلا، سکه و ارز) به عنوان پایه های جدید لحاظ شده اند.

 همچنین اعلام دریافت مالیات از حساب هایی که تراکنشی بالاتر از مبالغ اعلامی دارند یکی دیگر از پایه های مالیاتی جدید تلقی می شود، هر چند گفته می شود مالیات پرداختی در این قالب برای دولت در شرایط مضیقه درآمدی (نبود درآمدهای نفتی) مهم تلقی می شود، اما با وجود تورم 50 درصدی در کشور و افزایش قیمت هر روزه کالاهای مختلف و درآمدهای پایین مردم این نوع سیاستگذاری ها فشار بالایی به اقشار مختلف جامعه وارد کرده است.

 سید مرتضی افقه، اقتصاددان و استاد دانشگاه شهید چمران اهواز در خصوص افزایش پایه های مالیاتی جدید و تحمیل آن به مردم به اعتماد گفت: از همان روزی که دولت سیزدهم اعلام کرد که سفره مردم را از تحریم ها جدا می کند و مدعی شد که می تواند کشور را جدای از فشارهای تحریمی ادا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحریم از سفره مردم نرفت، 20 جور مالیات هم اضافه شد

تحریم از سفره مردم نرفت، 20 جور مالیات هم اضافه شد