مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 23 تیر 1402 ساعت 07:352023-07-14فرهنگي

برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در موزه ملی باغ فین کاشان


معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه لمس تاریخ در موزه ملی کاشان واقع در باغ فین خبر داد.

- برگزاری نمایشگاه "لمس تاریخ" در موزه ملی باغ فین کاشان ایسنا/اصفهان معاون اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان کاشان از برپایی نمایشگاه "لمس تاریخ" در موزه ملی کاشان واقع در باغ فین خبر داد.

عباس ترابزاده، پنجشنبه،22 تیرماه در آیین گشایش نمایشگاه لمس تاریخ، اظهار کرد: این نمایشگاه شامل 27 شی تاریخی از دوره های مختلف پیش از تاریخ و تاریخی است که مخصوص افراد نابینا و کم بینا شبیه سازی شده است.

وی افزود: برپایی نمایشگاه با هدف انتقال دانش فرهنگی و هنر به افراد کم بینا است و اشیا به نمایش گذاشته شده، توالی فرهنگی و سیر تاریخی تکامل جوامع بشری از 9 هزار سال پیش تا دوران اسلامی را به فرد نابینا منتقل می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مدیر امور موزه های اداره میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی کاشان، تصریح کرد: روی هر یک از اشیا با نقش ها و تزیینات وابسته به صورت برجسته، کار شده تا افراد نابینا و کم بینا، به راحتی قادر به دریافت اطلاعات هر شی باشند.

وی تاکید کرد: آثار این نمایشگاه، اشیای شبیه سازی شده است که در خرداد سال 1401 در موزه ایران باستان به نمایش گذاشته شده بود و اکنون به صورت ام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در موزه ملی باغ فین کاشان

برگزاری نمایشگاه لمس تاریخ در موزه ملی باغ فین کاشان