مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 13:252023-07-09سياسي

«پالنگان» در زمره 8 روستای کاندیدای ثبت جهانی


روستای تاریخی و فرهنگی «پالنگان» به همراه هفت روستای دیگر به عنوان نماینده ایران برای رقابت در انتخاب روستای جهانی برگزیده شد.

- کامیاران - فرماندار کامیاران گفت: روستای تاریخی و فرهنگی پالنگان به همراه هفت روستای دیگر به عنوان نماینده ایران برای رقابت در انتخاب روستای جهانی برگزیده شد.

کیانوش ثقفی نیا در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به ظرفیت های گردشگری و لزوم استفاده از این مهم در راستای توسعه و پیشرفت هر چه بیشتر شهرستان کامیاران اظهار داشت: روستای تاریخی و فرهنگی پالنگان به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان می تواند هزاران گردشگر داخلی و خارجی را در سال جذب کند.

وی افزود: حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی شهرستان به عنوان میراث ماندگار و معرفی و بهره مندی از این آثار ارزشمند در جهت اشتغال و تولید ضروری است.

فرماندار کامیاران تصریح کرد: روستای تاریخی پالنگان از دیر باز مهد مردمانی سخت کوش، با اصالت، با فرهنگ و با ایمان بوده و به عنوان یکی از قطب های گردشگری استان و حتی کشور مطرح بوده و نیازمند توجه ویژه است.

ثقفی نیا با اشاره به ثبت جهانی منظر فرهنگی اورامان و پالنگان به عنوان بخشی از آن اظهار کرد: اخیراً این روستا از بین تعداد زیادی از روستاهای کشور به دلیل شرایط آب و هوایی و موقعیت و ویژگی های مناسب برای ثبت روست


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«پالنگان» در زمره 8 روستای کاندیدای ثبت جهانی

«پالنگان» در زمره 8 روستای کاندیدای ثبت جهانی