مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 12:422023-07-12سياسي

محرومیت شلتوک کاران حوضه آبریز کرخه از نهاده های کشاورزی


رییس جهاد کشاورزی خوزستان بر ممنوعیت کشت شلتوک در سال جاری در حوضه کرخه تاکید کرد و گفت: کشاورزانی که در این حوزه اقدام به کشت شلتوک کنند، - از خدمات کشاورزی محروم می شوند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سید رحمت الله پریچهر پیش از ظهر امروز چهارشنبه در گفت وگویی رسانه ای بیان کرد: با توجه به کم آبی در حوضه کرخه در سال جاری بر اساس تصمیماتی که در شورای کشاورزی گرفته شده کشت شلتوک در این حوضه ممنوع اعلام شد.

وی به تدوین الگوی کشت تابستانه بر اساس بهترین تاریخ کشت اشاره کرد و افزود: به ازای این ممنوعیت بالغ بر 40 هزار هکتار از اراضی این حوضه به کشت ذرت، سورگوم، کنجد، ماش و لوبیا، سبزی و صیفی اختصاص داده شده تا معیشت کشاورزان با مشکلی مواجه نشود.

رییس جهاد کشاورزی خوزستان اضافه کرد: محصولات جایگزین بر اساس نیاز استان است به طوری که ذرت در تأمین خوراک دام و طیور، کنجد در تأمین روغن، سورگوم در علوفه و حبوبات برای تأمین پروتیین نقش مهمی دارند.

پریچهر تصریح کرد: قرارگاهی در شهرستان های خوزستان به ریاست فرمانداران و عضویت دادستان، نماینده سازمان آب و برق آب، نماینده جهاد کشاورزی و افراد ذی ربط تشکیل شده است؛ همچنین بازدیدهای مشترک زیادی در این راستا صورت گرفته و افرادی که الگوی کشت را رعایت نکنند به دادستان معرفی و با فرد متخلف برخورد صو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محرومیت شلتوک کاران حوضه آبریز کرخه از نهاده های کشاورزی

محرومیت شلتوک کاران حوضه آبریز کرخه از نهاده های کشاورزی