مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 18 تیر 1402 ساعت 15:402023-07-09سياسي

درس هایی از سیره امام موسی کاظم(ع) در کنترل خشم


یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به لقب «کاظم» برای امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: کاظم به معنای کسی است که بسیار خشم خود را کنترل می کند.

متاسفانه با مشاهده دادسراها و زندان ها به این نتیجه می رسیم خیلی از افراد به دلیل عدم کنترل خشم دچار مشکلات بسیاری برای خود و دیگران شده اند؛ - یک کارشناس مسائل دینی با اشاره به لقب کاظم برای امام موسی بن جعفر(ع)، گفت: کاظم به معنای کسی است که بسیار خشم خود را کنترل می کند.

متاسفانه با مشاهده دادسراها و زندان ها به این نتیجه می رسیم خیلی از افراد به دلیل عدم کنترل خشم دچار مشکلات بسیاری برای خود و دیگران شده اند؛ از این رو کظم غیظ از مهمترین راه های مقابله با شیطان است که امام کاظم(ع) در سیره زندگی خود بر روی آن تأکید داشته و به ما آموختند.

حجت الاسلام حامد چهارمحالی -کارشناس مسائل مذهبی- با مرور کوتاه زندگی امام کاظم(ع) اظهار کرد: امام موسی بن جعفر(علیه السلام) 35 سال امامت شیعیان را بر عهده داشت و نه تنها مورد مدح و ستایش پیروان یاران خاص خود بود، بلکه دانشمندان مذهب عامه نیز مقام و منزلت ایشان را بزرگ می شمردند و برای ایشان احترام خاص قائل بودند.

دانشمندان اهل سنت به خوبی از موقعیت علمی و اخلاقی حضرت آگاهی داشتند و در برابر دریای عظمت و فضایل ایشان سر تعظیم فرو آورده بودند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درس هایی از سیره امام موسی کاظم(ع) در کنترل خشم

درس هایی از سیره امام موسی کاظم(ع) در کنترل خشم