مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 17:402023-07-10سياسي

آیا آفریقا بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است؟


یک کارشناس امور خاورمیانه و بین الملل گفت: وسعت جغرافیایی قاره آفریقا، وجود 54 کشور و جمعیت بالای این قاره می تواند بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی تلقی شود.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایرنا نوشت: حسن هانی زاده با اشاره به سفر آیت الله سیدابراهیم رییسی رییس جمهور به سه کشور آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه گفت: آفریقا که همواره زخم استعمار اروپایی را بر پیکر خود احساس می کند، یک قاره بکر، غنی و رو به توسعه به شمار می رود که فاقد مکانیسم لازم برای رشد و توسعه شتابناک است.

وی افزود: به دلیل شرایط اجتماعی حاکم بر این قاره و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران نگاه کاملا انسانی و عدالت مندانه به کشورهای آفریقایی دارد و این کشورها نیز رویکرد مثبت و عاطفی به کشورمان دارند، کشورهای آفریقایی آماده پذیرش ایران به عنوان یک کشور دارای فناوری های روز هستند.

این کارشناس مسایل بین الملل بیان کرد: متاسفانه در طول چهار دهه گذشته به دلیل بحران های غرب آسیا و آشفتگی شرایط سیاسی این منطقه، جمهوری اسلامی نتوانست حضوری فعال در کشورهای آفریقایی داشته باشد که باید در سال های پیش رو این عقب ماندگی را جبران کرد.

روابط پایدار با آفریقا فرصت مناسبی برای ایجاد بازار کالاهای ایرانی است هانی زاده عنوان کرد: روابط پایدار ایران با برخی کشورهای آ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا آفریقا بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است؟

آیا آفریقا بازار مناسبی برای کالاهای ایرانی است؟