مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 23:252023-07-22بين الملل

  مهره های آبی و گفتگوهای سیاسی لبنان


اگر آن چنانکه شخصیت ها و مقامات لبنانی می گفتند که دیدارها و گفتگوها بسیار مثبت بود که دیگر بحران ادامه پیدا نمی کرد و همه چیز به خوبی و خوشی با انتخاب رییس جمهور لبنان به پایان می رسید.

- اما روشن است که ادامه این بحران و تشکیل جلسه کمیته سیاسی پنج جانبه حل بحران لبنان(فرانسه – سعودی – آمریکا – مصر و قطر) در دوحه و همه و همه نشان می دهد که اوضاع احوال خیلی هم خوش بینانه نیست عصرایران - بحران ریاست جمهوری لبنان و اختلاف شدید فراکسیون های پارلمانی موجب شده است تا 12 بار تشکیل جلسه پارلمان برای انتخاب ریاست جمهوری بی نتیجه پایان یابد.

در اخرین جلسه ای که 14 ژوئن (24 خرداد) گذشته برگزار شد دو کاندیدای اصلی یعنی جهاد ازعور و سلیمان فرنجیه به عنوان کاندیداهای اصلی حضور داشتند اما اولی 59 و دومی فقط 51 رای به دست آورد این در حالی است که در دور اول کاندیدای پیروز 68 رای و در دور دوم به 65 رای نیاز دارد.

این بحران ، رییس جمهور فرانسه آمانوئل ماکرون را بر آن داشت تا نماینده ای ویژه یعنی ژان ایو لودریان وزیرخارجه سابق فرانسه را رهسپار لبنان کند تا باب گفتگو و حل و فصل این بحران را با رهبران سیاسی احزاب و فراکسیون های پارلمان لبنان بگشاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

  مهره های آبی و گفتگوهای سیاسی لبنان

  مهره های آبی و گفتگوهای سیاسی لبنان