مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 2 تیر 1402 ساعت 16:052023-06-23سياسي

کشت بی رویه محصولات آب دوست قاتل رودخانه کشکان است


نفس های رودخانه کشکان در ابتدای فصل تابستان به شمارش افتاده و تنها دلیل خشکی و قاتل آن کشت بی رویه محصولات آب دوست به ویژه برنج در بالا دست است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از پل دختر، حجت الاسلام سیدمحسن موسوی در خطبه های نماز جمعه اظهار کرد: علی رغم کمبود منابع آبی اما متاسفانه کشت برنج در حاشیه رودخانه کشکان، معبر جاده پل دختر_خرم آباد به چشم می خورد که این اقدام موجب شده امسال زودتر از سال گذشته خشکی رودخانه کشکان آغاز شود.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که کشت برنج ویژه شمال کشور با وجود غرق آبی بودن و آب فراوانی است که کشاورزان آن منطقه در اختیار دارنداما متاسفانه برخی نقاط کشور از جمله لرستان با وجود نبود آب کافی اما مانند شمال به کشت برنج اقدام می کنند.

امام جمعه پل دختر گفت: این موضوع خشکی رودخانه کشکان و متضرر شدن کشاورزان به ویژه باغ داران در پایین دست می شود ، چرا که باغات انجیر منطقه زیودار به عنوان قطب انجیر کشور رو به خشکی رفته و تنش آبی ایجاد می شود.

وی افزود: بنابر این انتظار می رود استاندار لرستان به عنوان مدیر ارشد استان در جلوگیری از کشت بی رویه محصولات آب دوست در بالا دست رودخانه کشکان دستور لازم را صادر کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت بی رویه محصولات آب دوست قاتل رودخانه کشکان است

کشت بی رویه محصولات آب دوست قاتل رودخانه کشکان است