مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 16:052023-07-16بين الملل

مقام سابق صهیونیست: باید مانع افزایش نفوذ ایران در آفریقا شویم


 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، «مییر بن شابات» رییس سابق شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس در مقاله ای در روزنامه «اسراییل هیوم» به سفر اخیر ابراهیم رییسی، - محافل صهیونیستی با دقت سفر ابراهیم رییسی به کشور های آفریقایی را بررسی و از افزایش نفوذ ایران در این قاره ابراز نگرانی می کنند.

 به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مییر بن شابات رییس سابق شورای امنیت داخلی رژیم اشغالگر قدس در مقاله ای در روزنامه اسراییل هیوم به سفر اخیر ابراهیم رییسی، رییس جمهور ایران به سه کشور آفریقایی پرداخت و از گسترش نفوذ تهران در این قاره ابراز نگرانی کرد.

رییس جمهور ایران چهارشنبه هفته گذشته (20 تیر) در صدر هیأت بلندپایه و بنا به دعوت رسمی روسای جمهور کشور های آفریقایی کنیا، اوگاندا و زیمبابوه عازم این سه کشور آفریقایی شد و طی آن قرارداد های تجاری و تفاهمات اقتصادی بین طرفین امضا و ایجاد شد.

مییر بن شابات نوشت: ایران پس از برقراری دوباره روابط با عربستان سعودی و امارات و تقویت شراکت راهبردی خود با روسیه، سیاست خود را در جای دیگری دنبال می کند و آن قاره آفریقاست که محافل سیاسی و امنیتی اسراییل با دقت این مسأله را رصد می کنند؛ ابراهیم رییسی به عنوان اولین رییس جمهور ایران پس از 10 سال وارد آفریقا شد و با رهبران کنیا، اوگاندا و زیمب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام سابق صهیونیست: باید مانع افزایش نفوذ ایران در آفریقا شویم

مقام سابق صهیونیست: باید مانع افزایش نفوذ ایران در آفریقا شویم