مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 31 تیر 1402 ساعت 15:102023-07-22پزشكي

کودکان به کووید مزمن مبتلا می شوند


داده های تحقیقات جدید نشان می دهد که نزدیک به یک پنجم کودکان مبتلا به کووید19 ممکن است همچنان علائم ماندگاری را ماه ها پس از عفونت اولیه خود داشته باشند.

- داده های تحقیقات جدید نشان می دهد که نزدیک به یک پنجم کودکان مبتلا به کووید19 ممکن است همچنان علائم ماندگاری را ماه ها پس از عفونت اولیه خود داشته باشند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از نشریه تخصصی مدیکال اکسپرس ، بازبینی 31 مطالعه بین المللی نشان داد که بیش از 16 درصد از کودکان و نوجوانان مبتلا به کووید دست کم سه ماه بعد از ابتلای اولیه همچنان مشکلاتی چون گلودرد، تب های مداوم، خستگی و ضعف عضلانی داشتند.

کارشناسان می گویند: این یافته ها به اطلاعات گنجانده شده در یک تصویر در حال تکامل از چگونگی تأثیر کووید روی کودکان در بلندمدت می افزاید.

به گفته آنها، آنچه واضح است این است که کودکان ممکن است به کووید طولانی (کووید مزمن) مبتلا شوند و این یک اتفاق نادر نیست.

ذوالفقار بوتا ، متخصص ارشد مرکز بهداشت جهانی کودکان در بیمارستان کودکان بیمار در تورنتو در این باره گفت: این یک عفونت بی اهمیت نیست و ما باید آن را جدی بگیریم.

بیش از سه سال پس از شروع همه گیری کووید19، کووید طولانی یک راز باقی مانده است و اثرات آن بر کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکان به کووید مزمن مبتلا می شوند

کودکان به کووید مزمن مبتلا می شوند