مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-16بين الملل

سفیر ویتنام: به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم


سفیر ویتنام با بیان اینکه در روابط ایران و ویتنام هنوز ظرفیت های نامحدودی باقی مانده است، گفت: رییس جمهوری ویتنام بر تقویت روابط میان ملت ها، - دولت ها و نخبگان دو کشور تاکید دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، نشست تخصصی چشم انداز روابط ایران و ویتنام، از کتاب 50 سال روابط ایران و ویتنام با حضور لوئونگ کونوک هویی ، سفیر ویتنام در تهران و عابد اکبری نویسنده کتاب رونمایی شد.

این نشست روز گذشته به مناسبت پنجاهمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک میان ایران و ویتنام در مؤسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران و به همت روزنامه ایران دیلی و همکاری مؤسسه مطالعاتی ابرار معاصر تهران برگزار شد.

بعد از پخش سرود ملی دو کشور و خیر مقدم گویی مدیر مسئول روزنامه ایران دیلی، سفیر ویتنام در ایران با تشکر از برگزار کنندگان مراسم به تاریخ روابط سیاسی دو کشور اشاره کرد و گفت که روابط رسمی میان تهران و هانوی از سال 1973 و همزمان با جنگ آمریکا علیه ویتنام آغاز شده است.

وی با بیان اینکه در سال های ابتدایی به دلایل مختلف سطح روابط ارتقا نیافته بود گفت که به تدریج روابط دو کشور توسعه بیشتر یافت.

وی همچنین اشاره کرد: در 5 دهه روابط سیاسی میان ایران و ویتنام مقامات دو کشور در سطوح مختلف با یکدیگر دیدار کرده اند از جمله اینکه از سال 1995 تا 2018 رؤسای جمهوری ایران آقایان هاشم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفیر ویتنام: به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم

سفیر ویتنام: به دنبال تقویت روابط با ایران هستیم