مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 17:252023-06-28سياسي

قوانین تقلب در آزمون های سراسری نیازمند تجدید نظر است


نماینده مجلس شورای اسلامی با انتقاد از بازار داغ تقلب های آزمون سراسری تاکید کرد که در قوانین این آزمون ها باید تجدید نظر صورت پذیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری فارس، در ماده 11 قانون رسیدگی به تخلفات و جرایم در آزمون های سراسری آمده است که اگر نسبت به نتایج یک داوطلب شبهه ای وجود دارد، باید برای رفع این شبهه آزمون مجددی برگزار شود؛ در این ماده واژه داوطلب کاملاً مشخص است و به فردی می گویند که وقتی برای شرکت در آزمون ثبت نام می کند، شماره داوطلبی دریافت کرده و از آن روز تا پیش از ثبت نام در دانشگاه و دریافت شماره دانشجویی همچنان داوطلب محسوب می شود؛ اما اگر تخلف کنکوری همین فرد در زمانی که وی به دوره دانشجویی رسیده است ثابت شود دیگر ماده 11 شامل حال او نمی شود چون وی دیگر داوطلب نیست و دانشجو شده است.

پیرامون این موضوع گفت وگویی با سید غنی نظری خانقاه عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی داشتیم که وی با اشاره به قانون تخلفات کنکور، گفت: قانون باید با افرادی که تقلب می کنند با جدیت هرچه تمام تر برخورد کند.

به عنوان مثال فردی که با تقلب پزشک می شود یا در آزمون استخدامی، استخدام می شود هر زمان که تقلب این شخص مشخص شد، قانون باید با جدیدت برخورد کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قوانین تقلب در آزمون های سراسری نیازمند تجدید نظر است

قوانین تقلب در آزمون های سراسری نیازمند تجدید نظر است