مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 10:502023-07-18سياسي

گزارش کمیسیون اصل نود: 91 درصد متانول پتروشیمی ها خام صادر می شود


درجلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل 90 در مورد ارزیابی اثر فعالیت پتروشیمی های متانولی بر منابع بخش عمومی قرائت شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، در نشست علنی امروز (سه شنبه 27 تیرماه) مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اصل 90 مجلس درخصوص ارزیابی اثر فعالیت پتروشیمی های متانولی بر منابع بخش عمومی قرائت شد.

علی خضریان، سخنگوی کمیسیون اصل 90  این گزارش را قرائت کرد و گفت:  صنعت پتروشیمی از جمله بخش های مهم و تأثیرگذار بر تولید ناخالص ملی است و برای کشورهای دارای ذخایر هیدروکربوری به عنوان صنعت پیشرو شناخته می شود.

در بین محصولات تولیدی صنعت پتروشیمی ایران، متانول بیشترین سهم حجمی را به خود اختصاص داده است.

اهداف اولیه توسعه این صنعت تأمین مواد اولیه برای توسعه صنایع کشور، اشتغال زایی، استقلال اقتصادی و خودکفایی از طریق تکمیل زنجیره های تولید و صدور محصولات و صیانت از منابع فسیلی کشور است.

وی افزود: در حال حاضر9 پتروشیمی فعال متانول ساز با ظرفیت اسمی 14 میلیون تن و تولید واقعی 9 میلیون تن در کشور در حال فعالیت هستند.

بیش از 91 درصد متانول تولیدی این واحد ها به صورت خام صادر می شود.

پیش بینی می شود با راه اندازی 6 واحد جدید تا 5 سال آینده، ظرفیت تولید متانول کشور (به عنوان محصول نهایی) به بیش از 23 میلیون تن در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گزارش کمیسیون اصل نود: 91 درصد متانول پتروشیمی ها خام صادر می شود

گزارش کمیسیون اصل نود: 91 درصد متانول پتروشیمی ها خام صادر می شود