مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 11:552023-07-12ورزشي

بهره گیری از ظرفیت سدهای خراسان شمالی در توسعه گردشگری


بجنورد_ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی گفت: جهت توسعه صنعت گردشگری و ایجاد اشتغال از ظرفیت سدهای استان بهره گیری خواهد شد.

- علی مستوفیان در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به استفاده از ظرفیت سد چندیر در منطقه رازو جرگلان خاطر نشان کرد: بهبود وضعیت اقتصادی، اجتماعی و تفریحی مناطق کمتر توسعه یافته، ایجاد و تقویت اشتغال جوامع محلی و همچنین ارتقای امنیت حوزه مرزی را می توان از اهداف توجه و استفاده از ظرفیت سدها در توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان شمالی افزود: در این راستا با همکاری شرکت آب منطقه ای و اداره کل میراث فرهنگی استان پس از شناسایی پتانسیل های گردشگری و تأیید کمیته گردشگری استانی، موافقت اصولی یک مجتمع گردشگری در سد چندیر منطقه جرگلان صادر شد.

وی در ادامه بیان کرد: این مجموعه گردشگری شامل سوییت های اقامتی، آلاچیق، بازارچه محلی و نمایشگاه صنایع دستی، سفره خانه سنتی، رستوران، کافی شاپ، مجموعه ورزش های آبی و مجموعه نگهداری و پرورش اسب اصیل ترکمن است.

مستوفیان ادامه داد: در طرح توجیهی حدود 3 سال زمان ساخت پیش بینی شده که با بهره برداری از این مجموعه شاهد جذب توریست و گردشگر و تقویت توسعه منطقه راز و جرگلان خواهیم بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهره گیری از ظرفیت سدهای خراسان شمالی در توسعه گردشگری

بهره گیری از ظرفیت سدهای خراسان شمالی در توسعه گردشگری