مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 10:102023-07-01سياسي

رییس جمهور سابق برزیل تا سال 2030 از تصدی پست دولتی منع شد


پس از آنکه یک دادگاه فدرال ادعاهای رییس جمهور سابق برزیل درباره سازوکار رای گیری در این کشور را بی اساس دانست، او را تا سال 2030 از تصدی پست دولتی منع کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از راشاتودی، ژائر بولسونارو، رییس جمهور سابق برزیل به حکم دادگاهی فدرال، برای مدت هشت سال از تصدی پست دولتی منع شد؛ این دادگاه او را به سوءاستفاده از قدرت در سمت رییس جمهوری محکوم کرد.

دادگاه عالی الکتروال برزیل دیروز (جمعه) در حکمی اعلام کرد که بولسونارو در آغازین روزهای رقابت انتخاباتی در اکتبر 2022 و همزمان با برهه ای که همچنان رییس جمهور بوده، قوانین را نقض کرده است.

قضات این دادگاه، با اشاره به حادثه ای که پارسال رخ داد و در جریان آن، او دیپلمات های خارجی را دعوت کرده و درباره نقاط ضعف ادعایی سیستم رای گیری الکترونیکی برزیل، به آنها هشدار داده بود، ادعاهی وی را کذب و دروغ پراکنی توصیف کردند.

بندیتو گونکالوز، یکی از پنج قاضی دادگاه، بولسونارو را به ادای دروغ های هولناک و اظهارات فریبکارانه متهم کرد و به گفته وی هدف رییس جمهور سابق برزیل از این دروغ ها برانگیختن احساس هراس جمعی در بین رای دهندگان بوده است.

وکلای بولسونارو اذعان کرده اند که رییس جمهور وقت برزیل، در جریان ملاقات با دیپلمات های خارجی به شدت صریح بوده اما مدعی شدند که او صر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس جمهور سابق برزیل تا سال 2030 از تصدی پست دولتی منع شد

رییس جمهور سابق برزیل تا سال 2030 از تصدی پست دولتی منع شد