مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 09:552023-07-04اقتصادي

محکومیت حبس برای عاملان آتش زدن نباتات در مزارع کشاورزی


رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد گفت: بر اساس قانون در صورتی که بر اثر بی مبالاتی شخصی حریق در جنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می شود.

- سید علی حسینی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه بر اساس ماده 45 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها و مراتع آتش زدن نباتات در زمین های کشاورزی و باغات داخل یا مجاور جنگل ممنوع است، تاکید کرد: در صورتی که بر اثر بی مبالاتی شخصی حریق در جنگل ایجاد شود، مرتکب به حبس تأدیبی از دو ماه تا یک سال محکوم می شود.

وی بیان کرد: همچنین طبق ماده 20 قانون هوای پاک، سوزاندن بقایای گیاهی اراضی زراعی پس از برداشت محصول ممنوع است و متخلف به جزای نقدی درجه شش موضوع ماده 19 قانون مجازات اسلامی محکوم می شود.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خرم آباد خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه چالش اصلی ما در حوزه حفاظت از منابع طبیعی عدم اطلاع رسانی و آگاهی به مردم است، ظرف شش ماه گذشته اولویت خود را روی فرهنگ سازی متمرکز کرده ایم.

حسینی گفت: ظرف شش ماه گذشته بیش از 600 متر مربع دیوار نویسی و صخره نویسی در راستای حفاظت از منابع طبیعی و فرهنگ سازی انجام داده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محکومیت حبس برای عاملان آتش زدن نباتات در مزارع کشاورزی

محکومیت حبس برای عاملان آتش زدن نباتات در مزارع کشاورزی