مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 27 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-18پزشكي

نقش تغذیه در مدیریت علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک


به گفته رییس مرکز تحقیقات تولیدمثل غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ تعداد فزاینده کارآزمایی های بالینی مربوط به تأثیر ریزمغذی های و درشت مغذی ها در سندرم تخمدان پلی کیستیک در سال های اخیر اهمیت مداخلات مرتبط با رژیم غذایی را برجسته می کند.

- به گفته رییس مرکز تحقیقات تولیدمثل غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی؛ تعداد فزاینده کارآزمایی های بالینی مربوط به تأثیر ریزمغذی های و درشت مغذی ها در سندرم تخمدان پلی کیستیک در سال های اخیر اهمیت مداخلات مرتبط با رژیم غذایی را برجسته می کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سندرم تخمدان پلی کیستیک یک اختلال هورمونی شایع شامل مجموعه ای از علائم است که ممکن است با هم یا به تنهایی مشاهده شوند.

به همین دلیل زنان مبتلا به آن علائم یکسانی ندارند.

برای تشخیص این عارضه، خانم باید دو علامت از سه علامت اختلال تخمک گذاری (دوره های نامرتب قاعدگی)، سطح بالای هورمون مردانه و شکل تخمدان پر از کیست های کوچک در سونوگرافی (تخمدان های پلی کیستیک) را داشته باشد.

با توجه به شیوع بالای این سندروم و عوارض تاثیرگذار آن بر کیفیت زندگی افراد، پژوهشگران مرکز تحقیقات تولیدمثل غدد درون ریز پژوهشکده علوم غدد درون ریز دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با انجام یک مطالعه مروری نقش عوامل تغذیه ای در مدیریت علای


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقش تغذیه در مدیریت علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک

نقش تغذیه در مدیریت علائم سندرم تخمدان پلی کیستیک