مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 16 تیر 1402 ساعت 14:452023-07-07سياسي

در نشست شورای امنیت درباره برجام و قطعنامه 2231 چه گذشت؟/


نشست دوره ای شورای امنیت سازمان ملل متحد درباره برجام و قطعنامه 2231  شب گذشته برگزار شد؛ نشستی که در آن شاهد اتهام زنی کشورهای غربی علیه ایران و تقابل نمایندگان ایران، - روسیه، آمریکا و کشورهای اروپایی بود.

جایی که در یک اقدام غیرمتعارف نیز نماینده اوکراین به این نشست دعوت شد و حواشی متعددی را به همراه داشت.

نشست های شورای امنیت درباره روند اجرای قطعنامه 2231 و برجام هر شش ماه یکبار بصورت دوره ای برگزار می شود تا گزارش آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل در این باره بررسی و بحث شود.

هنگامی که باربارا وودوارد سفیر و نماینده دائم انگلیس جلسه را برای دعوت از اوکراین آغاز کرد، واسیلی نبنزیا سفیر و نماینده روسیه خطاب به او با اعتراض به دعوت از سفیر و نماینده اوکراین در سازمان ملل گفت: چرا شما از اوکراین برای شرکت دعوت کرده اید درحالی که اوکراین عضو برجام نیست؟ سفیر انگلیس در پاسخ به سفیر روسیه گفت: پس از آنکه اوکراین درخواست خود را برای شرکت در این جلسه اعلام کرد، ما این درخواست را با تمام اعضا در میان گذاشتیم و پس از موافقت اکثریت اعضای شورای امنیت، با حضور این کشور موافقت کردیم.

سفیر روسیه پاسخ داد: تصمیم رییس شورای امنیت برای دعوت از یک کشور غیرعضو برجام جهت شرکت در جلسه شورای امنیت با موضوع قطعنامه 2231 هدفدار است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در نشست شورای امنیت درباره برجام و قطعنامه 2231 چه گذشت؟/

در نشست شورای امنیت درباره برجام و قطعنامه 2231 چه گذشت؟/