مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-02اقتصادي

افزایش 29 درصدی تأمین برق صنایع فولادی در فصل گرم امسال


وزیر نیرو با اشاره به افزایش 29درصدی برق صنایع فولادی کشور ازابتدای فصل گرم افزود:صنایعی که اقدام به احداث نیروگاه خود تأمین می کنند، می توانند مازاد برق تولیدی خود را به دیگر صنایع بفروشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت نیرو علی اکبر محرابیان در حاشیه جلسه دیدار با اعضای انجمن فولاد کشور ضمن اشاره به اینکه در حوزه برق صنایع شاهد ناترازی قابل توجهی میان تولید و مصرف هستیم، گفت: مأموریت ما کاهش این ناترازی از طریق پیگیری دو راهکار مهم است.

وزیر نیرو در مورد راهکار نخست اظهارکرد: راهکار اول توسعه سریع ظرفیت تولید نیروگاهی کشور است که در همین رابطه و تا پایان سال 1401 بیش از 7 هزار مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شد.

وی ادامه داد: افزایش 7 هزار مگاواتی ظرفیت تولید برق کشور در این بازه زمانی در حالی رخ داد که در دولت های یازدهم و دوازدهم، سالانه چیزی حدود 1600 مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده بود.

محرابیان در مورد اقدام دیگر نیز بیان کرد: راهکار دوم مدیریت مصرف برق است به نحوی که اوج مصرف بخش های مختلف متفاوت باشد تا از ظرفیت نیروگاهی کشور در طول شبانه روز، حداکثر استفاده صورت بگیرد.

وزیر نیرو در رابطه با تلاش برای تغییر بازه زمانی اوج مصرف بخش های مختلف مصرف کننده برق ادامه داد: همانطور که می دانید در بخش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 29 درصدی تأمین برق صنایع فولادی در فصل گرم امسال

افزایش 29 درصدی تأمین برق صنایع فولادی در فصل گرم امسال