مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 10:202023-07-10سياسي

ساختار علم و فناوری کشور دچار سندرم رشد کاریکاتوری شده است


عضو اندیشکده اقتصاد دانش بنیان با بیان این که عدم توازن در رشد بخش های مختلف حوزه علم و فناوری کشور نشان می دهد که ساختار موجود دچار سندرم رشد کاریکاتوری شده است، - عضو اندیشکده اقتصاد دانش بنیان با بیان این که عدم توازن در رشد بخش های مختلف حوزه علم و فناوری کشور نشان می دهد که ساختار موجود دچار سندرم رشد کاریکاتوری شده است، گفت: در زنجیره تبدیل علم به فناوری و نوآوری و بهره مندی جامعه از یافته های علمی تمرکز نظام علم و فناوری کشور بر حلقه ابتدایی آن یعنی انتشار یافته های علمی بوده و از وجوه دیگر این نظام غفلت شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سند نقشه جامع علمی کشور در سال 1389، با هدف ترسیم چشم انداز علم و فناوری در افق 1404 تدوین شد.

در این سند اهداف و شاخص های کمی و کیفی مختلفی برای رسیدن به وضعیت مطلوب علم و فناوری کشور تعیین شد.

حال که کم تر از دو سال تا رسیدن به سال 1404 باقی مانده است، به بررسی وضعیت دستیابی به شاخص ها و اهداف مختلف نقشه جامع علمی کشور پرداختیم.

دکتر امیر عزیزی در گفت وگو با ایسنا، در مورد سند نقشه جامع علمی کشور گفت: این سند با چشم انداز مرجعیت علمی ، پیشتازی در مرزهای دانش و فناوری ، توسعه علم و فناوری و نوآوری و به کارگیری از دستاوردهای آن ، تربیت دانشمندان صالح و فرهیخته و در تراز برترین های جهان در افق سال 1404 تد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ساختار علم و فناوری کشور دچار سندرم رشد کاریکاتوری شده است

ساختار علم و فناوری کشور دچار سندرم رشد کاریکاتوری شده است