مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 22 تیر 1402 ساعت 09:002023-07-13دانش

دانشگاه صنعتی بیرجند؛ از رکود پژوهش تا اثرگذاری در صنایع خراسان جنوبی


گروه استان های خبرگزاری دانشجو؛ دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از چهار دانشگاه بزرگ خراسان جنوبی است که در دوران کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه های بزرگ استان، - رییس دانشگاه صنعتی بیرجند با اشاره به مشکلات ساختاری این دانشگاه برای اثرگذاری در صنایع استان، گفت: این دانشگاه به همت پژوهشگران و اساتید در سال گذشته به عنوان دستگاه برتر استان در تحقق شعار سال انتخاب شد.

گروه استان های خبرگزاری دانشجو؛ دانشگاه صنعتی بیرجند یکی از چهار دانشگاه بزرگ خراسان جنوبی است که در دوران کاهش جمعیت دانشجویی دانشگاه های بزرگ استان، این دانشگاه روند قبلی خود را حفظ کرده و هم اکنون 2200 دانشجو در رشته های مختلف علوم پایه و فنی و مهندسی در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد دارد.

مهم ترین ماموریت دانشگاه صنعتی بیرجند در بدو تاسیس، تربیت نیروی انسانی نخبه و توانمند در جهت تامین نیروی کار ماهر و متخصص صنایع و معادن استان بوده است؛ چراکه خراسان جنوبی با داشتن معادن غنی به قطب معدنی شرق کشور مشهور است.

این دانشگاه در دولت سیزدهم به دلیل ماهیت صنعت و معدنی بودن، مورد توجه ویژه دولت قرار گرفته و وزارت علوم برای اولین بار عباسعلی رضاپور یکی از اعضای جوان هیات علمی این دانشگاه را به عنوان رییس دانشگاه انتخاب کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه صنعتی بیرجند؛ از رکود پژوهش تا اثرگذاری در صنایع خراسان جنوبی

دانشگاه صنعتی بیرجند؛ از رکود پژوهش تا اثرگذاری در صنایع خراسان جنوبی