مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 15 تیر 1402 ساعت 07:262023-07-06اقتصادي

تب و تاب غدیری و تبرکات علوی در مازندران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، این روزها نقطه به نقطه استان یا در حال برگزاری جشن غدیر هستند که با کمک های مردمی و سادات در حال پخت و توزیع غذای گرم و بسته های معیشتی در استان هستند که از اینها باعنوان تبرک علوی یاد می کنند.

تکاپو برای توزیع نذورات و به پا داشتن جشن غدیر در نوع خود کم نظیر بوده و این نشان دهنده اهمیت بالای فرهنگ غدیر به ویژه در دیار علویان است.

عید غدیر فرصتی مناسب برای بررسی سنت های برگزاری این جشن بزرگ در دیار علویان است، سرزمینی با نام دیار علویان گره خورده و حتی گذر زمان هم نتوانسته غبار فراموشی بر این سنت دیرینه بنشاند.

علی رمضانی پاجی پژوهشگر مازندرانی در این باره در گفت وگو با فارس، اظهار کرد: مازندرانی ها در عید غدیر در روستاهایی که سادات داشتند به سادات سرمی زدند و در روستاهایی که سادات نداشتند به روستاهای دیگر می رفتند.

وی افزود: این موضوع خیلی جالب است که مردم مازندران با الهام از عید نوروز تدارک می بینند و این عید بزرگ را گرامی می دارند.

وی اضافه کرد: در این روز مردم مازندران همانند روز عید نوروز به دیدار خانواده های سادات می روند و اعتقاد دارند و با زنده نگهداشتن این رسم دیرینه در پناه سادات خواهند بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تب و تاب غدیری و تبرکات علوی در مازندران

تب و تاب غدیری و تبرکات علوی در مازندران