مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 09:202023-06-28پزشكي

از مصرف گوشت و جگر تازه به صورت خام و نیمه پخته پرهیز شود


به هیچ وجه گوشت، جگر، قلوه و دل تازه به صورت نیم پز و یا کبابی نباید استفاده شود.

- ایسنا/زنجان مدیرکل دامپزشکی استان زنجان گفت: به هیچ وجه گوشت، جگر، قلوه و دل تازه به صورت نیم پز و یا کبابی نباید استفاده شود.

محمدباقر حاج کاظمی در گفت وگو با ایسنا با بیان اینکه در کباب کردن گوشت، حرارت به مغز گوشت نمی رسد و لذا میکروب های احتمالی موجود در گوشت از بین نرفته و ممکن است، برای مصرف کننده خطرآفرین باشد، اظهار کرد: گوشت، حاصل از ذبح دام حداقل 24 ساعت در یخچال معمولی نگهداری شده و سپس مصرف شود؛ چرا که در صورت وجود میکروب ها در گوشت (که ممکن است حتی از منظر افراد متخصص هم مخفی بماند) بعد از 24 ساعت نگهداری داخل یخچال معمولی (نه فریزر) غیرفعال می شود.

وی با بیان اینکه بهتر است ذبح در کشتارگاه انجام شود، افزود: در کشتارگاه به لحاظ بهداشت محیط و محل نگهداری گوشت اطمینان بیشتری داریم.

حاج کاظمی با اشاره به ذبح قربانی در مراسم خاص به ویژه عید قربان در منازل، ادامه داد: برخی اصرار دارند که دام خریداری شده را جلوی درب منازل ذبح کنند، از این رو توصیه می شود که برای حضور یک نفر کارشناس دامپزشکی حتماً با شماره تلفن 1512 تماس بگیرند و حین ذبح نیز همه ضوابط بهداشتی از جمله پوشیدن دستکش، چکمه و لباس مناسب را رعایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از مصرف گوشت و جگر تازه به صورت خام و نیمه پخته پرهیز شود

از مصرف گوشت و جگر تازه به صورت خام و نیمه پخته پرهیز شود