مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 11 تیر 1402 ساعت 15:452023-07-02بين الملل

گاردین: تصمیم اروپا برای عدم لغو تحریمهای موشکی ایران خطرناک است


روزنامه گاردین در گزارشی نوشت که برنامه‏ اروپا مبنی بر عدم اجرای تعهدات خود در توافق هسته ای و لغونکردن تحریمهای موشکی ایران در اکتبر امسال، - اقدامی خطرناکی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، روزنامه گاردین با اشاره به قصد انگلیس و دیگر کشورهای اروپایی برای عدم لغو تحریم های موشکی ایران طبق مفاد برجام نوشت: تصمیم قدرت های اروپایی برای نقض این توافق یک خطر است، زیرا مشخص نیست تهران در زمانی که به توانایی تولید اورانیوم غنی شده تسلیحاتی نزدیک است، چه واکنشی نشان خواهد داد.

توافق هسته ای 2015 شامل یک سری تاریخ ها یا به اصطلاح بندهای غروب است که بر اساس آن قرار بود تحریم های خاص علیه نهادهای ایران توسط غرب لغو شود و مشخصاً باید تحریم های اتحادیه اروپا علیه برنامه موشکی ایران به عنوان مدعی پایبندی به برجام باید در 18 اکتبر به پایان برسد.

به نوشته روزنامه گاردین توجیهی که دیپلمات‏های اتحادیه اروپا و انگلیس به آن اشاره کردند شامل نقض توافق برجام توسط ایران، فروش هواپیماهای بدون سرنشین ایران به روسیه برای استفاده در حمله به اوکراین و انتقال احتمالی آینده به روسیه بود.

کشورهای اتحادیه اروپا در حالی بار دیگر ادعای فروش پهپادهای ایران به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین را تکرار می کنند که مقامات ارشد ایران و روسیه بارها این ادعا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاردین: تصمیم اروپا برای عدم لغو تحریمهای موشکی ایران خطرناک است

گاردین: تصمیم اروپا برای عدم لغو تحریمهای موشکی ایران خطرناک است