مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 30 تیر 1402 ساعت 14:502023-07-21سياسي

زن در تراز اسلام، در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد


امام جمعه قم با اشاره به اینکه بدون شک نقش حضرت زینب کبری(س) در ابلاغ پیام کربلا و ماندگاری آن نقش بی بدیلی بود، گفت: حضرت زینب(س) نشان دادند که از نظر اسلام ناب زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه زن در تراز اسلام در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

- ایسنا/قم امام جمعه قم با اشاره به اینکه بدون شک نقش حضرت زینب کبری(س) در ابلاغ پیام کربلا و ماندگاری آن نقش بی بدیلی بود، گفت: حضرت زینب(س) نشان دادند که از نظر اسلام ناب زن در حاشیه تاریخ نیست بلکه زن در تراز اسلام در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد.

آیت الله سید محمد سعیدی در خطبه های نماز جمعه 30 تیرماه که در مصلی قدس قم برگزار شد، عنوان کرد:خداوند در سوره آل عمران آیه 102 می فرماید: یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ حَقَّ تُقَاتِهِ وَلَا تَمُوتُنَّ إِلَّا وَأَنْتُمْ مُسْلِمُونَ ؛ مومنین از خداوند آنگونه که شایسته پرهیز از اوست تقوا پیشه کنید، و در پرتو تقوا ایمان و اسلام خودتان را تا آخر عمر حفظ کنید.

وی با اشاره به آیه 103 سوره آل عمران بیان کرد: در حقیقت رعایت تقوا مقدمه ای است برای رعایت اتحاد و وحدت و تمسک به ریسمان الهی است؛ به عبارت دیگر دعوت به اتحاد و انسجام مومنین بدون استمداد از یک ریشه اعتقادی، ایمانی و تقوای الهی بی اثر است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

زن در تراز اسلام، در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد

زن در تراز اسلام، در متن حوادث مهم تاریخی قرار دارد