مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 21:352023-06-27پزشكي

7 توصیه برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش آگاهی عمومی درخصوص روش های انتقال بیماری تب کریمه کنگو را مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

- معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی افزایش آگاهی عمومی درخصوص روش های انتقال بیماری تب کریمه کنگو را مهمترین راهکار در پیشگیری از ابتلا به این بیماری عنوان کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر محمدرضا سهرابی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو را یکی از بیماری های ویروسی قابل انتقال از حیوان به انسان عنوان کرد.

وی با اشاره به این که هر سال تعدادی از موارد ابتلا به این بیماری در کشور گزارش می شود، گفت: این بیماری در تمام فصول سال ممکن است مشاهده شود، اما در فصل بهار و تابستان شایع تر است.

وی درخصوص روش های انتقال این بیماری، توضیح داد: یکی از راه های انتقال بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو تماس با خون و ترشحات و لاشه دام آلوده در هنگام ذبح یا دوره زمانی کوتاهی پس از ذبح است.

او این بیماری را اغلب مرتبط با شغل افراد دانست و افزود: ذبح کنندگان، قصابان، کارگران کشتارگاه ها، دامداران، چوپانان، دامپزشکان و زنان خانه دار به دنبال تماس با دام تازه ذبح شده یا گوشت آلوده در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

7 توصیه برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو

7 توصیه برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو