مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 4 تیر 1402 ساعت 12:302023-06-25بين الملل

نیویورک تایمز: آمریکا از برنامه واگنر برای اقدام مسلحانه علیه مسکو اطلاع داشت


به گزارش سایت قطره و به نقل ازروزنامه آمریکایی، چند روز قبل از شورش مسلحانه گروه «واگنر»، آژانس های اطلاعاتی آمریکا از برنامه ریزی برای یک اقدام بزرگ علیه دولت روسیه آگاه بودند اما پوتین را مطلع نکردند.

- به گزراش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از منابعی گزارش داده چند روز قبل از شورش مسلحانه گروه واگنر در روسیه به دستور یوگنی پریگوژین رییس آن، آژانس های اطلاعاتی آمریکا شدیداً به این ظن رسیده بودند که وی در حال برنامه ریزی برای یک اقدام بزرگ علیه دولت روسیه است.

  به گفته منابع ناشناسی که با این روزنامه گفت وگو کردند دولت جو بایدن و فرماندهان نظامی آمریکا چهارشنبه در جریان آماگی های گروه واگنر قرار گرفتند و با دریافت جزییات بیشتر، یک نشست دیگر با حضور گروه کوچکی از رهبران کنگره آمریکا در روز پنجشنبه برگزار شد.

  وضعیت در روسیه جمعه شب زمانی که پریگوژین وزارت دفاع روسیه را به حمله موشکی مرگبار به اردوگاه واگنرها متهم کرد و قول تلافی داد، تشدید شد.

اتهامی که وزارت دفاع روسیه رد و او را به تحریک اطلاعاتی متهم کرد.

  در ساعات بعد نیروهای واگنر تاسیسات نظامی در شهر جنوبی روستوف روسیه را تصرف کردند و پریگوژین اعلام کرد نیرهایش پیشروی را با طرحی برای رسیدن به مسکو آغاز کردند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیویورک تایمز: آمریکا از برنامه واگنر برای اقدام مسلحانه علیه مسکو اطلاع داشت

نیویورک تایمز: آمریکا از برنامه واگنر برای اقدام مسلحانه علیه مسکو اطلاع داشت