مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 7 تیر 1402 ساعت 15:202023-06-28فرهنگي

دشوارترین کار یک فیلمساز به روایت محمدعلی باشه آهنگر


دومین جلسه کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی با حضور محمدعلی باشه آهنگر عصر 6 تیر برای اعضای باشگاه مخاطبان موزه سینمای ایران برگزار شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی موزه سینمای ایران، محمدعلی باشه آهنگر درباره اهمیت ایده در فیلمسازی، گفت: داشتن ایده از اصول یک فیلمساز مولف است و باید توجه داشت این فیلمساز است که در متن نهایی باید همه موارد را لحاظ کند و برای اینکه یک فیلمساز مولف شوید در ابتدا باید متن را بنویسید و بعد شروع به کارگردانی کنید.

حتی اگر متن را به تنهایی نمی نویسید، باید با نظارت شما و بر اساس ایده اصلی نوشته شود.

وی ادامه داد: فردی که ایده اصلی را می دهد در همه انتخاب ها اعم از انتخاب بازیگر و … نقش دارد و اوست که می تواند تشخیص بدهد کدام بازیگر برای چه نقشی بهتر است زیرا از همان ابتدا انتقال حس بازیگر را نیز در نظر می گیرد.

این کارگردان با بیان اینکه انتخاب بازیگر گاهی اختلاف میان فیلمساز و تهیه کننده است، بیان کرد: گاهی یک بازیگر انتخاب می شود و محبوب تماشاگران است اما فیلمساز باید تصمیم بگیرد که آیا آن بازیگر می تواند نقش را در خود حل کند و حس مورد نظر را به تماشاگر انتقال دهد یا خیر و گاهی هم فیلمساز صاحب سبک در انتخاب بازیگر اقناعی عمل می کنند تا فیلم خود را بر اساس توانایی بازیگر و البته شخص


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دشوارترین کار یک فیلمساز به روایت محمدعلی باشه آهنگر

دشوارترین کار یک فیلمساز به روایت محمدعلی باشه آهنگر