مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 29 تیر 1402 ساعت 17:252023-07-20بين الملل

اشغالگرانی که از لبنان وحشت دارند


وب سایت پرس تی وی اخیرا در مقاله ای به تحرکات اخیر تل آویو در روستایی در جنوب لبنان، که نقطه ای راهبردی در این منطقه است پرداخت.

آیا این منطقه کانون یک بحران تازه خواهد بود؟ اهمیت توجه رسانه ای به این مسأله چیست؟ - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - پرس تی وی نوشت: ماجرا از این قرار است که در در هفته های اخیر، ارتش رژیم صهیونیستی در اقدامی که به شدت تحریک آمیز تلقی می شود، روستای مرزی قجر، در جنوب لبنان را با ایجاد حصار از سایر بخش های این کشور جدا کردند و تنش های تازه ای را در جنوب لبنان برانگیختند.

دولت لبنان هشدار داد که نیروهای اشغالگر باید فورا عقب نشینی کنند و جنبش مقاومت حزب الله لبنان نیز، این تجاوز را به شدت محکوم کرد.

قانون گذاران لبنان هم با حضور در جنوب لبنان، از اشغال این روستای استراتژیک توسط تل آویو، انتقاد کردند و الحاق روستای قجر به فلسطین اشغالی را یک حمله مداوم به حاکمیت لبنان و نقض آشکار تمام پیمان ها و قطعنامه های بین المللی که نمی توان تحمل یا نادیده گرفت نامیدند.

اما روستای قجر، که مدت هاست خبرساز بوده دقیقا کجاست؟  قجر، در گوشه ای راهبردی قرار دارد که محل تلاقی مرزهای سوریه، لبنان و فلسطین اشغالی است.

اشغالی بودن این منطقه توسط سازمان ملل با خط آبی نشان داده شده، و نکته این است که مرز واقعی بین لبنان و ارتفاع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشغالگرانی که از لبنان وحشت دارند

اشغالگرانی که از لبنان وحشت دارند