مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 21 تیر 1402 ساعت 14:352023-07-12دانش

پدیده فرونشست چالش اصلی اصفهان است


فرونشست امروزه چالش جدی استان اصفهان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سیدرضا مرتضوی پیش از ظهر چهارشنبه در همایش ملی زاینده رود و گاوخونی از بحران تا احیا که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی اصفهان برگزار شد با اشاره به اینکه اساسی ترین مسئله فلات مرکزی، زاینده رود است، اظهار داشت: در احیای زاینده رود صرفاً به دنبال احیای فیزیکی رودخانه نیستیم، بلکه به دنبال احیای اجتماعی حوضه زاینده رود هستیم و احیای اجتماعی به معنای ایجاد امید و اعتماد میان همه ذی نفعان است.

سامانه پایش منابع آبی در آب منطقه ای رونمایی می شود مرتضوی بیان کرد: یکی از اقدامات ایجاد مرکز رصد و پایش منابع آب در آب منطقه ای است که به زودی رونمایی می شود.

وی گفت: اگر به جدول منابع و مصارف نگاه کنیم متوجه می شویم که به دلیل غفلت های بسیار، فضای غیرشفافی را مشاهده می کنیم که البته تلاش شد با هماهنگی دستگاه های تخصصی استان شفافیت بیشتر شود.

استاندار اصفهان عنوان کرد: مشکلات این حوزه پیشینه تاریخی دارد، 80 هزار هکتار توسعه غیر موجه در بالادست تا پایین از جمله همین مشکلات است.

وی افزود: تأثیر این افزایش سطح زیر کشت و برداشت های قانونی و غیر قانونی برداشت 500 میلیون متر مکعب آب زیرزمینی، تخلیه آبخوان و عدم جاری بودن زاینده رود است زیرا مدیریت مناسبی بر برداشت ها نشده اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پدیده فرونشست چالش اصلی اصفهان است

پدیده فرونشست چالش اصلی اصفهان است