مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 19 تیر 1402 ساعت 14:372023-07-10بين الملل

رویگردانی ریاض از واشنگتن؛ از طلاق نفتی تا نزدیکی به ایران


عربستان سعودی، این روزها، هیچ فرصتی را برای نشان دادن بی نیازی از آمریکا در تصمیم گیری، ثبات در رویکردش در خصوص نزدیکی به ایران و تلاش برای حل و فصل پرونده های متعدد مورد اختلاف در سایه این نزدیکی، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، روزنامه لبنانی الاخبار ، امروز (دوشنبه، 10 جولای)، در یادداشتی با محوریت روند رو به رشد همگرایی میان عربستان و ایران و بی توجهی ریاض به خواست آمریکا، نوشت: این موضوع فرضیه گذرا بودن بحران در روابط میان ریاض و واشنگتن و زمان بر بودن حل و فصل آن را که آمریکایی ها مکرراً تلاش می کنند آن را القا کنند، زیر سوال می برد.

طلاق نفتی ریاض و واشنگتن  نویسنده در ادامه این سوال را طرح می کند: آیا عربستان سعودی و ایالات متحده، طلاق نفتی اتفاق افتاد.

 سیاست نفتی عربستان سعودی طی دو سال اخیر موید آن است که این کشور تغییر عمده ای در سیاست خود ایجاد کرده است، زیرا این سیاست مبتنی بر تأمین منافع نظام سعودی است که دیگر منطبق بر منافع آمریکا نیست.

در همین راستا، عبدالعزیز بن سلمان وزیر نفت عربستان، چند روز پیش اعلام کرد: روزهای دهه هشتاد قدیم، که در آن پادشاهی نقش تولید کننده اصلی [نفت] را بازی می کرد، به پایان رسیده است .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رویگردانی ریاض از واشنگتن؛ از طلاق نفتی تا نزدیکی به ایران

رویگردانی ریاض از واشنگتن؛ از طلاق نفتی تا نزدیکی به ایران