مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 28 تیر 1402 ساعت 08:102023-07-19فرهنگي

کاروانسرای سعدالسلطنه در فهرست آثار ملی یونسکو ثبت می شود


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: برای ثبت کاروانسرای سعدالسلطنه در فهرست آثار ملی یونسکو اقدام و پیگیری لازم انجام شده است.

- علیرضا خزائلی در گفت و گو با خبرنگار فارس در قزوین از حضور کارشناسان سازمان یونسکو در قزوین برای بررسی سرای سعدالسلطنه به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی خبر داد و اظهار کرد: پرونده سعدالسلطنه تشکیل شده و مورد تایید وزارتخانه قرار گرفته و کارشناسان سازمان یونسکو در بازدید از این محل در حال بررسی ثبت این اثر در فهرست میراث جهانی هستند.

وی افزود: سال گذشته به علت جنگ روسیه و اوکراین اجلاس یونسکو که قرار بود در کازان روسیه برگزار شود لغو شد و قرار است تا دو ماه آینده اجلاس یونسکو در ریاض عربستان برگزار شود که امیدواریم شاهد ثبت اولین اثر جهانی باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین تصریح کرد: پرونده کاروانسرا ها نیز در مسیر بررسی قرار دارد که سعدالسلطنه در بین 53 کاروانسرا نشان میراث جهانی را کسب خواهد کرد.

این مسوول یادآور شد: در سالیان اخیر به علت مشکلات مختلف و شرایط سیاسی ثبت آثار باستانی کشور در فهرست آثار جهانی ناتمام ماند و این رویداد پس از سال ها قرار است به جریان بیفتد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاروانسرای سعدالسلطنه در فهرست آثار ملی یونسکو ثبت می شود

کاروانسرای سعدالسلطنه در فهرست آثار ملی یونسکو ثبت می شود