مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 25 تیر 1402 ساعت 10:402023-07-16بين الملل

کارشناس عراقی: تهاتر نفت در مقابل گاز تهران و بغداد کاملا قانونی است


یک کارشناس حقوقی عراقی خاطرنشان کرد که توافق اخیر ایران و عراق برای تهاتر نفت و گاز کاملا قانونی بوده و نقض تحریم های آمریکا به شمار نمی آید.

- یک کارشناس حقوقی عراقی خاطرنشان کرد که توافق اخیر ایران و عراق برای تهاتر نفت و گاز کاملا قانونی بوده و نقض تحریم های آمریکا به شمار نمی آید.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، علی التمیمی، کارشناس حقوقی عراقی در گفت وگو با خبرگزاری المعلومه تاکید کرد که تهاتر ایران و عراق درخصوص گاز و نفت سیاه برای راه اندازی نیروگاه های برق کاملا قانونی است.

وی گفت که تحریم های آمریکا علیه ایران به اموال مربوط می شود و به ایران اجاره داده نمی شود که در مقابل صادرات دلار دریافت کند همانگونه که نمی تواند از خارج دلار تحوبل بگیرد.

التمیمی گفت که بر اساس ماده های 597 تا600 قانون مدنی عراق، توافق بغداد با تهران برای دریافت گاز در مقابل نفت تهاتر عینی گفته می شود و نفتی که به داخل ایران می رود در همان کشور می ماند و صادر نمی شود و مورد استفاده داخلی قرار می گیرد.

این کارشناس حقوقی عراقی خاطرنشان کرد که بغداد نیز از ایران دلار دریافت نکرده است بنابراین توافق اخیر نقض تحریم های آمریکا به شمار نمی رود.

علی التمیمی پیش از این تاکید کرد که علیرغم تحریم های آمریکا علیه تهران، عراق حق دارد که مطالبات گازی خود به ایران را پرداخت ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کارشناس عراقی: تهاتر نفت در مقابل گاز تهران و بغداد کاملا قانونی است

کارشناس عراقی: تهاتر نفت در مقابل گاز تهران و بغداد کاملا قانونی است