مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 تیر 1402 ساعت 11:502023-06-27سياسي

14 شمع روشن برای سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر


پنجم تیر، مصادف با 14 سالگی ثبت جهانی سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر، 14 شمع روشن می کنیم؛ مجموعه ای به هم پیوسته از 13 اثر تاریخی شامل پل ها، بندها، - آسیاب ها، آبشارها، کانال های دست کند و تونل های عظیم هدایت آب.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جا داشت در این روز فرخنده دست کم برنامه ویژه ای در شوشتر و در جوار این یادگار پرشکوه تاریخ ایران زمین برپا می شد.

اما حَسَبِ بیت آب دریا را اگر نتوان کشید/ هم به قدر تشنگی باید چشید گشتی ولو مختصر در سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر می زنیم.

امین مهدوی کیا، سرپرست پایگاه سازه های آبی، تاریخی شوشتر در پیام خود به یمن سالگشت جهانی شدن سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر نوشته است: ثبت آثار و محوطه ها در سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی ملل متحد (یونسکو) به عنوان یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی جهان شناخته شده است.

این سازمان با توجه به ارزش های تاریخی، فرهنگی و طبیعی، اثرهای متعددی را در سراسر جهان به عنوان میراث جهانی ثبت می کند و در واقع به معنای تایید و تجلیل از ارزش های فرهنگی، تاریخی و طبیعی برای نسل های آینده می باشد.

هدف اصلی ثبت اثر، حفظ و حفاظت از میراث فرهنگی و طبیعی جهان است و با این رویداد به دنبال حفظ و حفاظت از آن، ترویج فرهنگ و هویت ملی، توسعه صنعت گردشگری و افزایش شناخت جامعه جهانی از میراث فرهنگی و طبیعی جهان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

14 شمع روشن برای سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر

14 شمع روشن برای سازه های آبی ـ تاریخی شوشتر