مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 20 تیر 1402 ساعت 14:552023-07-11سياسي

همکاری گیلان و ژاپن در حوزه چای


استاندار گیلان با ابراز خرسندی از اعلام آمادگی همکاری با کشور ژاپن در حوزه چای گفت: نمایندگانی از این کشور می توانند به منظور بازدید از باغات چای، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی ظهر امروز در نشست ویدئو کنفرانسی با سفیر ایران در ژاپن در سالن شهید انصاری استانداری گیلان با بیان اینکه سابقه چای در این استان به 110 سال قبل برمی گردد، اظهار کرد: چای گیلان کاملا سالم و ارگانیک است و طبق تحقیقات انجام شده، آفتی در این محصول نداریم.

وی با اشاره به تفاوت های موجود میان کاشت چای در گیلان و ژاپن گفت: بیش از 80 درصد چای این استان در مناطق کوهپایه ای و حدود 20 تا 25 درصد در نواحی جلگه ای تولید می شود.

استاندار گیلان چای را از نوشیدنی های محبوب مردم ایران و جهان دانست و افزود: گیلان در حوزه  تولید و بسته بندی چای رتبه اول ایران را داراست و شهرستان لاهیجان نیز در این استان سال گذشته به عنوان پایتخت چای ایران ثبت جهانی شد.

عباسی با تاکید بر راهبردی بودن محصول چای در گیلان بیان کرد: به دلیل اهمیت این محصول فوق العاده در گیلان و ایران، سازمانی با عنوان سازمان چای در کشور ایجاد شد که به مرکزیت گیلان و شهر لاهیجان فعالیت دارد.

وی با اشاره به فعالیت بیش از 160 کارخانه چای برای فرآوری و بسته بندی این محصول گفت: در حال حاضر انواع  چای سفی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همکاری گیلان و ژاپن در حوزه چای

همکاری گیلان و ژاپن در حوزه چای