مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 11:102023-07-01سياسي

ثبت رسمی معاملات موجب کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی می شود


تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و درآمدهای مالیاتی و نیز کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی خواهد شد.

- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: تصویب نهایی طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، موجب افزایش شفافیت اقتصادی و درآمدهای مالیاتی و نیز کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی خواهد شد.

مهدی طغیانی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس ، در مجمع تشخیص مصلحت نظام زودتر در این خصوص تصمیم گرفته شده و تصویب شود.

نماینده مردم اصفهان و ورزنه در مجلس شورای اسلامی در ادامه تأکید کرد: هدف از این قانون آن است که معاملاتی که در خصوص املاک و اموال غیر منقول به صورت اسناد عادی و قولنامه ای و بدون آنکه ثبت رسمی شود، بعد از مدتی به صورت کلی غیر رسمی اعلام شده و دستگاه های قضایی و دادگاه ها دیگر نتوانند با استناد بر این اسناد عادی، در خصوص اختلافات میان افراد حکم صادر کنند.

افزایش تقلب در اسناد عادی به دلیل رشد علم و فن آوری این استاد دانشگاه در خصوص دلیل نامعتبر بودن معاملات عادی، اظهار داشت: با رشد علم و فن آوری و وجود ابزارهای جدید امکان تخلف و تقلب در معاملات عادی بسیار بالا رفته است و افرادی متخلف می توانند در اسناد عادی دست ببرند، لذا در این نوع معاملات هیچ استانداردی وجود ندارد در ن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت رسمی معاملات موجب کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی می شود

ثبت رسمی معاملات موجب کاهش چند میلیونی پرونده های قضایی می شود