مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 10 تیر 1402 ساعت 01:002023-06-30اجتماعي

اطلس سیل کشور به روزرسانی شود/ تاثیر ال نینو بر ایران چیست؟


استادیار اقلیم شناسی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری بااشاره به تدوین اطلس سیل کشور در دهه 80 بر لزوم به روزرسانی آن تاکید کرد.

- استادیار اقلیم شناسی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری بااشاره به تدوین اطلس سیل کشور در دهه 80 بر لزوم به روزرسانی آن تاکید کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، چند وقتیست که سازمان هواشناسی از تاثیرات جریان دورپیوند ال نینو بر ایران و بارش های مناسب در فصل پاییز و زمستان پس از سه سال خشکسالی پیاپی خبر می دهد.

هرچند که تاثیر آن مبنی بر ترسالی و بارش های نرمال قطعی نیست و می تواند تاثیر متفاوت تری داشته باشد اما بر اساس اطلاعات سازمان جهانی هواشناسی (WMO) این پدیده به جاری شدن سیل، خشکسالی و گرمای هوا منجر می شود و به نقل از بی بی سی، سیل و رانش زمین که در بیشتر مناطق برای آن بیمه ای وجود ندارد از جمله تاثیرات این پدیده است که بخش کشاورزی بر اثر سیل یا خشکسالی آسیب می بیند.

دکتر مرتضی میری استادیار اقلیم شناسی پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری در یک برنامه رادیویی درمورد تأثیر پدیده ال نینو- لانینا بر آب و هوای کشور اظهار کرد: از آنجایی که ال نینو یک پدیده دورپیوندی بزرگ مقیاس است و در منطقه حاره ای اتفاق میفتد، نه تنها آن منطقه بلکه مناطق برون حاره ای را نیز تحت تأثیر قرار می دهد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اطلس سیل کشور به روزرسانی شود/ تاثیر ال نینو بر ایران چیست؟

اطلس سیل کشور به روزرسانی شود/ تاثیر ال نینو بر ایران چیست؟