مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 13 تیر 1402 ساعت 12:102023-07-04اجتماعي

تاثیر یادگیری مهارتهای زندگی در افزایش «سلامت روان»


معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته بالغ بر 66 هزار نفر، مهارت های ارتباطی (شامل مهارتهای گفت و گو، - معاون مشاوره و امور روانشناختی مرکز توسعه پیشگیری سازمان بهزیستی کشور گفت: سال گذشته بالغ بر 66 هزار نفر، مهارت های ارتباطی (شامل مهارتهای گفت و گو، گوش دادن و .

)، جرات مندی و مدیریت خشم را در قالب 6200 جلسه آموزشی توسط 670 آموزشگر و از طریق بیش از 100 مرکز تحت نظارت ادارات بهزیستی استانهای سراسر کشور فرا گرفتند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معصومه توکلی با بیان اینکه یکی از باسابقه ترین برنامه های پیشگیرانه کشور، برنامه مهارت های زندگی است گفت: مهارت های زندگی، مجموعه آموزش های روانشناختی است که موجب تقویت فرآیندهای کلان پیشگیری از آسیب های روانی- اجتماعی شده و ارتقای توانایی های فردی را به دنبال دارد.

مهارتهای زندگی این قابلیت را دارد که فرد را در برابر آسیبهای روانشناختی نظیر افسردگی، اضطراب، خودکشی و آسیب های اجتماعی نظیر طلاق، اعتیاد و خشونت تقویت کند.

وی با اشاره به اینکه مهارت های زندگی راهبردی ترین برنامه برای ارتقای سواد سلامت روان جامعه محسوب می شود افزود: منظور از سواد سلامت روان، آگاهی فرد از انواع اختلالات روانشناختی رایج اعم از علائم آنها، روش های درمانی مبتنی برشواهد و پ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاثیر یادگیری مهارتهای زندگی در افزایش «سلامت روان»

تاثیر یادگیری مهارتهای زندگی در افزایش «سلامت روان»