مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 9 تیر 1402 ساعت 09:502023-06-30اقتصادي

امکان مالیات ستانی عادلانه از شرکت های دولتی با شفاف سازی عملکرد شرکت ها


شفاف سازی عملکرد شرکت های دولتی بر افزایش بهره وری آنها تأثیر مستقیم دارد، وقتی وضعیت شرکت های دولتی شفاف شود و عموم مردم به میزان درآمدهای آنها دسترسی داشته باشند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، واقعیت این است که بودجه شرکت های دولتی قابل جمع بستن با بودجه دستگاه های دولتی نیست، اما صرف این تفاوت نمی تواند دلیلی برای عدم شفافیت عملکرد شرکت های دولتی باشد زیرا دولت بیش از 50 درصد از مالکیت آنها را برعهده دارد و مردم در این شرکت ها ذینفع هستند.

اگرچه شرکت های دولتی بیش از نیمی از بودجه کشور را به خود اختصاص می دهند اما تا کنون نحوه عملکرد آن ها از دید عموم پنهان بوده است و بودجه آن ها مورد بررسی دقیق قرار نمی گرفت.

وزارت اقتصاد در دولت سیزدهم، اقداماتی در راستای شفاف سازی تاریک خانه مربوط به عملکرد شرکت های دولتی انجام داده است، در همین ارتباط، شاهد انتشار صورت های مالی این شرکت ها، تصویب آیین نامه انتظام بخشی و شفاف سازی عملکرد شرکت های دولتی و انتشار کتاب نگاهی بر عملکرد شرکت های دولتی هستیم.

اگر می خواهیم اتفاق مثبتی در حوزه شرکت داری بخش عمومی و دولتی رخ دهد، باید علاوه بر انتشار صورت های مالی شرکت های دولتی، انتشار گزارش های قابل استفاده نیز در دستور کار باشد؛ این گزارش ها از داخل همان صورت های مالی منتش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

امکان مالیات ستانی عادلانه از شرکت های دولتی با شفاف سازی عملکرد شرکت ها

امکان مالیات ستانی عادلانه از شرکت های دولتی با شفاف سازی عملکرد شرکت ها